جمعه سیاه یا بلک فرایدی

جمعه سیاه یا همان بلک فرایدی در آخرین جمعه ماه نوامبر است که بعد از روز شکر گزاری در آمریکا می باشد و سر آغازی برای خرید لوازم کریسمس و آمادگی برای ایام ژانویه می باشد . در بسیاری از کشور ها تمامی شرکت ها و ادارات به کارمندان خود این اجازه را می دهند که برای شرکت در black friday و خرید لوازم سال نو اقدام کنند . جمعه سیاه یکی از شلوغ ترین روز های سال برای فروشندگان به حساب می آید . لازم به ذکر است که این روز در اکثر کشور ها به قدری مهم و حیاطی است که اکثر فروشگاه ها کار خود را در ساعت 2 صبح شروع می کنند .

فلسفه اصلی حراجمعه

یکی از فلسفه های اصلی جمعه سیاه تخفیف های زیاد بر روی محصولات است . دلیل این تخفیف ها اکثرا برای خالی شدن انبار های فروشگاه ها یا رونمایی از محصولات پر فروش با سود کم می باشد . علم روانشناسی ثابت کرده است که مدیران شرکت های بزرگ در این روز به این موضوع فکر میکنند که اگر در روز های عادی روی یک محصول 50% سود می کنند اما برای مثال روزانه 10 محصول فروش دارند ، برای جمعه سیاه برنامه ریزی می کنند که اگر سود خود را به 10% برسانند فروش روزانه را به سقف بالای 1000 محصول خواهند رساند .

به همین دلیل در این روز اکثر فروشگاه های معتبر تخفیف های ویژه ای برای مشتریان خود برای 2 الی 3 روز در نظر خواهند گرفت .

لازم به ذکر است که در کشور آمریکا حتی درگیری های زیادی سر خرید شکل می گیرد که مشتریان هم دیگر را مورد ضرب و شتم قرار می دهند که مبادا آن جنس تمام شود و نتوانند خریداری کنند !

 

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...