فستیوال فلفل خوری در چین

جشنواره خوردن فلفل های آتشین در چین

در کشورهای گوناگون مسابقه های عجیب غریب زیادی برگزار می شود که یکی از عجیب ترین و درد آورترین این مسابقه ها ، مسابقه فلفل خوری در چین می باشد.

مردم کشور چین عقاید و باورهای عجیبی دارند که درک آن ها برای بسیاری از مردم سخت است، مسابقه ای که هر ساله در شهر هنگ ژو ( Hangzhou ) برگزار می شود فلفل خوری است! شرکت کنندگان در آب سرد فلفل های تند و آتشین می خورند این کار فقط از پس افراد شجاع بر می آید ، در این مسابقه چینی های با دل و جرات باید فلفل قرمز های تند را سریع و پشت سر هم بخورند .

خیلی ها این مسابقات را  اصلا کار عاقلانه ای نمی دانند اما زنان و مردان چینی و حتی در سال های اخیر اروپائیان مشتاقانه در این مسابقات شرکت می کنند تا در گینس رکورد ثبت کنند.

معرفی جشنواره فلفل قرمز

داوطلبان برای شرکت در مسابقه داخل دیگ یا بشکه های پر از فلفل رفته و شروع به خوردن فلفل های تند می کنند . و در بشکه ها تکه های یخ ریخته می شود هر شرکت کننده ای که بتواند فلفل بیشتری بخورد برنده مسابقه خواهد شد . اگر از تندی فلفل در غذاب باشند می توانند از آب سرد داخل همان استخر بنوشند تا سوزش فلفل کم شود .

مردم چین به آسانی در مسابقه فلفل خوری شرکت می کنند و به صورت رسمی عجیب برایشان جا افتاده است و مسابقه ی فلفل را جشن آب و آتش می نامند.

تماشای شرکت کنندگان حین خوردن فلفل بسیار دیدنی و هیجان انگیز است آن ها وضعیتی عجیب مابین گاز گرفتن فلفل ها و زبان هایشان و یخ زدن و فریز شدن دارند، عکس العمل بدن های هر کدامشان بسیار مختلف است چون به طور معمول امکان تعامل یخ زدن و سوختن برای بدن ممکن نیست به همین خاطر هر یک از شرکت کنندگان به یک نحو عکس العمل نشان می دهند، در ادامه با این جشنواره عجیب و قوانین و دیگر ویژگی هایش بیشتر آشنا خواهیم شد.

قوانین مسابقه ی فلفل خوری چین

همه ی شرکت کننده ها باید در بشکه هایی چوبی که نمی شود در آن بنشینند قرار بگیرند و طی مسابقه از آن خارج نشوند، این بشکه ها باید در مکانی شبیه استخر که در کف آن فواره هایی تعبیه شده است قرار بگیرد و در تمام طول مسابقه از فواره ها رویشان آب سرد ریخته شود.

در مسابقات قهرمانی فلفل خوری با سطل های آب یخ روی شرکت کنندگان آب ریخته می شود، اگر شرکت کنندگان از بشکه هایشان خارج شوند بازنده محسوب می شوند به همین دلیل در این اواخر مسابقه فلفل قرمز خوری به چالش بشکه ی آب یخ هم معروف شده است.

به دلیل سختی بیش از اندازه ی این مسابقه شرکت کنندگان اجازه دارند در مواقع سوختگی شدید بستنی هم بخورند تا شاید بتوانند باز هم ادامه دهند، از دیگر قوانین مسابقه این است که باید با فواصل مشخص آب سرد در بشکه ها ریخته شود تا آب آن ها گرم نشود.

کل زمان مسابقه 2 دقیقه است و در مراحل قهرمانی سه دقیقه است و بعد از آن تعداد فلفل هایی که هر فرد خورده است شمرده می شود.

از جذابیت های دیگر این مسابقه ی عجیب و رنج آورمحل برگزاری آن است، در منطقه ی سانگ چنگ ( Songcheng ) قرار گرفته است و تماشاگرانی که برای دیدن مسابقه به این ناحیه می آیند می توانند از زیبایی ها و طبیعت هنگ ژو هم لذت ببرند.
این مسابقه در حالی برگزار می شود که درجه حرارت هوا در سانگ چنگ به ۴۰ می رسد.

زمان برگزاری مسابقه

آخرین دوره ی مسابقه ی فلفل قرمز  ۲ جولای ۲۰۱۶ میلادی برزگزار شد ، همه ساله البته با چند روز جلو و عقب شدن این مسابقه برگزار می شود و زن و مرد همه می توانند در این مسابقه شرکت کنند و محدودیتی برایشان وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...