معروف ترین فستیوال و جشنواره های جهان ( 10 مورد )

در این بخش از اخبار دنیا بهترین و معروف ترین جشنواره های جهان را به شما معرفی خواهیم کرد .

به کسانی که علاقه زیادی به فستیوال ها و جشنواره های بزرگ دنیا دارند پیشنهاد می شود حتما مطلب را تا انتها بخوانند .

 

  1. جشنواره جنگ پرتقال ( ایتالیا )

 جنگ پرتقال هر ساله در شهر قدیمی و باستانی ایوریا ناحیه پیمونت در ایتالیا برگزار می شود و مخاطب و توریست های زیادی را تا به حال به خود جذب کرده است و یکی دیگر از معروف ترین فستیوال های جهان می باشد . این فستیوال با استفاده از مواد غذایی و میوه جات برگزار می شود و شیوه برگزاری این فستیوال به این صورت هست که عمدتا دو گروه در دو سمت از مبارزه قرار می گیرند که گروه اول پرتاب کننده پرتقال که سوار بر ارابه هستند و از پرتاب کنندگان برگزیده ای محافظت می کنند که سوار بر ارابه های روبازی هستند که با اسب کشیده می شوند و گروه دیگر پیاده هستند و به با هم مبارزه میکنند . تاریخ شروع این فستیوال در اسفند ماه می باشد که در 3 روز شنبه و یکشنبه و دوشنبه برگزار می شود . شرکت در این جشنواره برای 9 تیم شرکت کننده در این مسابقات متشکل از 4000 نفر می باشد و هر کسی تنها با ثبت نام در یکی از گروه های پیاده یا سواره می تواند در این فستیوال شرکت کند .

 

 

2. جشنواره گلاستونبری ( انگلستان )

این فستیوال بزرگترین فستیوال هنری در زمینه های موسیقی ، هنر ، کمدی ، رقص ، تئاتر ، سیرک و … اجرا می شود . در سال 1970 اولین فستیوال گلاستونبری آغاز شد و مخاطب های زیادی را به خود جذب کرد و در این مراسم بسیاری از گروه های موزیک جهان حضور دارند و بیش از 500 هزار نفر این مراسم را به صورت زنده مشاهده می کنند . زمان برگزاری این مراسم در آخرین تعطیلی ماه ژوئن به مدت 4 تا 5 روز برگزار میشود .

 

 

 

3. جشنواره فوجی راک ( ژاپن )

این جشنواره یکی از محبوب ترین و پر مخاطب جشنواره موسیقی در قاره آسیا هست که هنرمند های موسیقی زیادی آرزو شرکت در این فستیوال را دارند . از جمله امکاناتی که در این جشنواره وجود دارد می توان به قیمت های باورنکردنی غذا ها و نوشیدنی ها اشاره کرد . مکان برگزاری این مراسم کوهستانی و سر سبز با آب و هوایی کاملا ایده حال می باشد که همین باعث آرامش بیش از حد مخاطبین  در جشنواره می شود . بهترین رقص ها و بهترین گروه های موسیقی هر ساله در این جشنواره شرکت می کنند . فستیوال فوجی راک در آخرین هفته ماه جولای برگزار می شود .

 

 

 

4 . جشنواره گِل بازی ( کره جنوبی )

بزرگترین جشنواره گِل بازی به صورت سنتی و رسمی به شمار می آید که در تمامی سنین مخاطب های زیادی را شامل می شود . در این فستیوال مردم برای شادی و سرگرمی به بدن و صورت همدیگر گِل پرتاب می کنند . این مراسم هر ساله در ساحل شهر بوریئونگ در کشور کره جنوبی برگزار می شود و بیش از 500 هزار نفر مخاطب دارد . اسپانسر برگزاری این مراسم برند های لوازم آرایشی می باشند و گِل مورد استفاده در این فستیوال سر شار از مواد معدنی و طبیعی است . تاریخ برگزاری این مراسم هفته دوم ماه جولای می باشد که یکی از معروف ترین فستیوال های جهان می باشد .

 

 

 

5. جشنواره مرد سوزان ( آمریکا )

فستیوال برنینگ من یا مرد سوزان هر ساله در شهر نودا در کشور آمریکا برگزار می شود . دلیل این اسم برای فستیوال این است که در ابتدای شروع جشنواره نماد مرد حصیری را به آتش می کشند . این مراسم از هنگام تاریکی هوا آغاز می شود و تا فردا ادامه دارد که مصادف با روز کارگر در آمریکا می باشد . زمان برگزاری این مراسم یک روز قبل از روز کارگر یعنی اولین دوشنبه ماه سپتامبر است .

 

 

 

6. جشنواره یخ و برف هاربین ( چین )

فستیوال یخ و برف در شهر هاربین واقع در شمال شرقی کشور چین می باشد که هر ساله میزبان بیش از 400 هزار مخاطب است . در این جشنواره بنای های عظیم و باورنکردنی با یخ و برف درست شده است که نظر همگان را به خود جلب میکند و اکثر بازدید کنندگان عمدا برای دیدن این بنا ها از تاریکی شب استفاده می کنند و دمای پایین هوا را تحمل می کنند . در بعضی اوقات دمای شهر هاربین حتی به منفی 25 درجه هم خواهد رسید . زمان برگزاری این فستیوال در اویل ماه ژانویه می باشد .

 

 

 

7. جشنواره آب بازی ( تایلند )

در کشور تایلند هر ساله همزمان با فرا رسیدن عید در تایلند مردم فستیوال آب بازی برگزار می کنند و معتقد هستند در این روز ریختن آب روی همدیگر باعث خوشبختی و خوش یمنی می باشد و بزرگترین جشن آب بازی در chiang mai برگزار می شود نام دیگر این جشن songkran است . در این جشنواره بیش از میلیون ها نفر از سراسر جهان شرکت می کنند و مشغول به آب بازی می شوند . تاریخ برگزاری جشن آب بازی در تایلند از 12 اوریل تا 15 اوریل است .

 

 

 

8. جشنواره گوجه فرنگی ( اسپانیا )

بزرگترین جشن گوجه فرنگی در جهان جشنواره گوجه فرنگی اسپانیا است که در نزدیکی والنسیا ، شهر بونول bunol هر ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست برگزار می شود و مردمان زیادی از سر تا سر جهان برای شرکت در این مراسم به کشور اسپانیا سفر می کنند . به اعتقاد مردمان کشور اسپانیا این جشن به افتخار مریم مقدس و لویس مقدس می باشد و جشن گوجه فرنگی اولین بار در اوایل دهه 1940 برگزار شده است . البته لازم به ذکر است که یکی از قوانین بازی به این گونه است که گوجه قبل از پرتاب حتما باید له شده باشد تا به کسی صدمه ای وارد نشود .

 

 

 

9. جشنواره رنگ ( هندوستان )

نام سنتی این مراسم در هندوستان جشن هولی است که فستیوال رنگ بازی هر ساله با شروع فصل بهار در ماه مارس برگزار می شود و مدت اجرا این مراسم بین 2 تا 3 روز می باشد و بزرگترین و پر جمعیت ترین جشنواره رنگ در منطقه براج برگزار می شود . برای شرکت در این مراسم از سراسر جهان به کشور هندوستان سفر می کنند . در جشنواره رنگ هند از بهترین نوع رنگ ها با خاصیت معدنی و طبیعی وجود دارند که در اثر برخورد با مردم به سلامتی آن ها ضرری نرساند .

 

 

 

10. جشنواره گاو بازی ( اسپانیا )

نام دیگر این فستیوال سن فرمین که در شهر پامپلونا در کشور اسپانیا برگزار می شود . سر آغاز اولین اجرا این فستیوال در سال 1325 میلادی است و مجموعا از سال 1925 تا 2009 میلادی بیش از 14 نفر کشته در این مراسم داشته است . نکته قابل توجه این است که تمامی در آمد ها در این فستیوال صرف امور خیریه می شود . تاریخ برگزاری این مراسم از روز هفتم تا روز چهاردهم ماه ژوئیه است و این جشنواره باعث می شود توریست های زیادی را به خود جذب کند .

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...