آموزش استفاده از کپسول گاز هلیوم

آموزش استفاده از کپسول گاز هلیوم ، همانطور که می دانید از این کپسول ها برای باد کردن بادکنک های لاتکس و فویلی برای معلق ماندن در هوا استفاده میشود.  دو نوع کپسول گاز هلیومی وجود دارد ، یک نوع آن کپسول های یک بار مصرف گاز هلیوم با حجم گاز کمتر است که برای مصارف خانگی و جشن های کوچک استفاده می شود و دیگری کپسول های فشار قوی گاز هلیوم است .  اندازه کپسول های یک بار مصرف هلیومی رابطه مستقیم با تعداد بادکنک هایی که باد می شود دارد یعنی هر چقد کپسول بزرگ تر باشد تعداد بیشتری بادکنک باد میشود البته به سایز و جنس بادکنک هم بستگی دارد . تعداد بادکنکی که توسط این مدل کپسول قابل پر کردن با گاز هلیوم می باشند، را در زیر می توانید مشاهده فرمایید. (هر اینچ برابر با 2.54 سانتیمر می باشد.)

بادکنک لاتکس 9 اینچ : 30 عدد

بادکنک لاتکس 11 اینچ : 22 عدد

بادکنک لاتکس 12 اینچ : 18 عدد

بادکنک فویلی 18 اینچ گرد : 16 عدد

البته این مقدار در کسپول ها متفاوت است ، یعنی در برخی از کپسول های یکبار مصرف می شود 20 عدد بادکنک لاتکس 9 اینچ باد کرد ، در برخی 30 عدد !

راه حل افزایش تعداد بادکنک

برای این که بتوانید تعداد بیشتری بادکنک با کپسول های یکبار مصرف هلیومی باد کنید می توانید ابتدا مقداری از بادکنک را با هوا پر کنید سپس باقی آن را با کپسول حاوی گاز هلیومی پر کنید ، با این کار از مقدار معلق بودن بادکنک کم تر می شود . راه دیگر برای این که مدت زمان بیشتری گاز هلیوم در بادکنک بماند استفاده از چسب بادکنک است که در صورت استفاده از گاز خالص حدود 6 الی 8 ساعت است  و در صورت استفاده از مخلوط هوا و هلیوم، زمان شناوری بادکنک کاهش پیدا خواهد کرد.

گاز هلیوم موجود در کپسول کاملا غیر اشتعال و بی خطر است و این گاز مورد تست قرار گرفته است ، اما در برخی از فروشگاه ها به دلیل منفعت خود از این کپسول های یکبار مصرف دوباره استفاده می کنند و یا به دلیل گران بودن گاز هلیوم از گاز خالص استفاده نمی کنند و در صدی از گاز هیدروژن یا گاز شهری با مخلوط گاز ازت داخل کپسول را پر می کنند بنابراین برای تهیه کپسول از جای مطمئن و معتبر خریداری کنید .

برای یادگیری استفاده از کپسول گاز هلیوم و اطلاعات بیشتر کلیپ زیر را مشاهده نمائید.

 

برچسب‌ها:, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

دیدگاهتان را بنویسید

جستجو در سایت

دسته بندی ها

درحال بارگذاری ...